Els empresaris alemanys de Catalunya adverteixen contra el separatisme.

Sembla que no guarden gaire bon record del nacionalisme alemany.

edwin

El nacionalisme ens està fent perdre tot el prestigi que ens haviem guanyat els catalans amb tantes dècades d’esforç. Diran que això és «Alemanya contra Catalunya»?

Informa un diari digital que uns seixanta directius i empresaris alemanys residents a Catalunya han presentat les seves reflexions sobre el nacionalisme català i procés separatista que promou.

El document es diu Declaració de Barcelona, i alerta de les «nefastes conseqüències» que tindria per a Catalunya la seva independència d’Espanya, ja que es «quedaria fora de la Unió Europea» i és «dubtós» que pogués mantenir l’euro com a moneda.

Els directius recorden «els perills d’un fervor nacionalista, que en l’últim segle ha portat patiments incommensurables sobre Europa i que tampoc no portarà res de bo per a Catalunya«, diu. Entre els signants, que han creat una plataforma anomenada «Catalunya sense Europa, no», hi ha el conseller delegat de Basf Espanya i màxim responsable de l’activitat de Basf al sud d’Europa.

La societat civil que no està controlada pels polítics i els seus mitjans de comunicació comença a moure’s. És l’hora de la gent normal. És l’hora de la llibertat.

dolca



Categories: Economía, Huid del nacionalismo

Tags: , , ,

4 comentarios

  1. Espero que sea un efecto dominó y los empresarios catalanes no tengan miedo de las represalias y digan lo que piensan en temas económicos que no diferirá demasiado. Crochet al mentón de Mas o utilizando el símil taurino que al estar prohibido me pone más: estocada en el hoyo de las agujas, falta la puntilla de los de aquí y que le arrastren las mulillas.

  2. Reblogueó esto en Verdades que ofenden…

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

INFORMACIÓN BÁSICA SOBRE PROTECCIÓN DE DATOS:

  • Responsable: Dolça Catalunya
  • Finalidad: Gestión de suscripciones al blog y moderación de comentarios y el envío de boletines de noticias.
  • Legitimación: Consentimiento del interesado
  • Destinatarios: Los datos se comunicarán a Cloudflare Inc. (mejora rendimiento web; acogido a los acuerdos EU-U.S. Privacy Shield). No se comunicarán otros datos a terceros, salvo por una obligación legal.
  • Derechos: Acceder, rectificar y suprimir los datos, así como otros derechos, como se explica en la información adicional.
  • Información adicional: Puede consultar la información detallada sobre la protección de datos en política de privacidad.